Povestea companiei Gillette – De la o idee simplă la un imperiu al bărbieritului
Gillette este un brand legendar în industria produselor de ras și îngrijire masculină, sinonim cu lamele de ras de înaltă calitate. Totul a început cu o problemă banală, dar universală: bărbieritul zilnic, transformat de un vizionar într-o afacere globală.
Cum a început totul
• Fondator: King Camp Gillette, un inventator american.
• În 1895, a avut ideea unei lame de ras de unică folosință, montate pe un mâner reutilizabil – o inovație radicală la vremea respectivă, când se foloseau doar briciuri ascuțite periodic.
• A fost refuzat de mai multe ori de investitori până când, în 1901, a lansat oficial The Gillette Company.
Inovația care a cucerit lumea
• În 1903, Gillette vindea doar câteva zeci de lame.
• În 1904, după obținerea brevetului și o promovare agresivă, vânzările au explodat.
• Modelul de afaceri a fost revoluționar: „razor and blades” – adică vinzi ieftin mânerul, dar faci profit din lamele consumabile.
Primul război mondial – declicul global
• În timpul Primului Război Mondial, armata americană a oferit soldaților kituri de bărbierit Gillette.
• După război, milioane de bărbați deja obișnuiți cu produsul l-au continuat să-l cumpere acasă.
* Gillette a fost mereu în avangarda inovației:
• Prima lamă cu două tăișuri
• Prima lamă pivotantă (mach 3, Fusion)
• Sisteme cu gel de lubrifiere, capete vibrante, benzi protectoare
• A lansat și produse pentru femei (Venus) și linii de îngrijire personală.
Publicitate și poziționare
• Gillette a devenit celebră pentru sloganuri precum:
• „The Best a Man Can Get”
• A fost prezent în:
• Evenimente sportive (ex: parteneriate cu Formula 1, fotbal, NFL)
• Campanii de responsabilitate socială, precum cea despre masculinitate responsabilă (2019)
Achiziția de către Procter & Gamble
• În 2005, gigantul american P&G a cumpărat Gillette pentru 57 de miliarde de dolari, una dintre cele mai mari tranzacții din istoria industriei bunurilor de larg consum.
• Astăzi, Gillette este unul dintre cele mai valoroase branduri din portofoliul P&G.
Gillette azi
• Concură cu mărci mai noi (ex: Harry’s, Dollar Shave Club), dar rămâne lider global.
• Este activă în peste 100 de țări, iar lamele Gillette sunt printre cele mai bine vândute din lume.
• Continuă să inoveze în direcția sustenabilității și a personalizării produselor.
Morală de business:
O idee simplă, dar aplicată cu viziune, marketing și inovație constantă, poate transforma un gest zilnic într-un imperiu. Gillette a fost mai mult decât o lamă de ras – a fost o revoluție personală.