vineri, 30 mai 2025

Povestea companiei Gillette

Povestea companiei Gillette – De la o idee simplă la un imperiu al bărbieritului

Gillette este un brand legendar în industria produselor de ras și îngrijire masculină, sinonim cu lamele de ras de înaltă calitate. Totul a început cu o problemă banală, dar universală: bărbieritul zilnic, transformat de un vizionar într-o afacere globală.

Cum a început totul

 • Fondator: King Camp Gillette, un inventator american.

 • În 1895, a avut ideea unei lame de ras de unică folosință, montate pe un mâner reutilizabil – o inovație radicală la vremea respectivă, când se foloseau doar briciuri ascuțite periodic.

 • A fost refuzat de mai multe ori de investitori până când, în 1901, a lansat oficial The Gillette Company.

Inovația care a cucerit lumea

 • În 1903, Gillette vindea doar câteva zeci de lame.

 • În 1904, după obținerea brevetului și o promovare agresivă, vânzările au explodat.

 • Modelul de afaceri a fost revoluționar: „razor and blades” – adică vinzi ieftin mânerul, dar faci profit din lamele consumabile.

Primul război mondial – declicul global

 • În timpul Primului Război Mondial, armata americană a oferit soldaților kituri de bărbierit Gillette.

 • După război, milioane de bărbați deja obișnuiți cu produsul l-au continuat să-l cumpere acasă.

* Gillette a fost mereu în avangarda inovației:

 • Prima lamă cu două tăișuri

 • Prima lamă pivotantă (mach 3, Fusion)

 • Sisteme cu gel de lubrifiere, capete vibrante, benzi protectoare

 • A lansat și produse pentru femei (Venus) și linii de îngrijire personală.

Publicitate și poziționare

 • Gillette a devenit celebră pentru sloganuri precum:

 • „The Best a Man Can Get”

 • A fost prezent în:

 • Evenimente sportive (ex: parteneriate cu Formula 1, fotbal, NFL)

 • Campanii de responsabilitate socială, precum cea despre masculinitate responsabilă (2019)

Achiziția de către Procter & Gamble

 • În 2005, gigantul american P&G a cumpărat Gillette pentru 57 de miliarde de dolari, una dintre cele mai mari tranzacții din istoria industriei bunurilor de larg consum.

 • Astăzi, Gillette este unul dintre cele mai valoroase branduri din portofoliul P&G.

Gillette azi

 • Concură cu mărci mai noi (ex: Harry’s, Dollar Shave Club), dar rămâne lider global.

 • Este activă în peste 100 de țări, iar lamele Gillette sunt printre cele mai bine vândute din lume.

 • Continuă să inoveze în direcția sustenabilității și a personalizării produselor.

Morală de business:

O idee simplă, dar aplicată cu viziune, marketing și inovație constantă, poate transforma un gest zilnic într-un imperiu. Gillette a fost mai mult decât o lamă de ras – a fost o revoluție personală.