Cum patru frați francezi au cucerit lumea modei din inima Americii
Începuturile: Visul american cu parfum francez
Guess a fost fondată în 1981 de patru frați francezi: Georges, Maurice, Armand și Paul Marciano.
Născuți și crescuți în Marsilia, Franța, frații Marciano au fost întotdeauna pasionați de modă și de spiritul antreprenorial.
La sfârșitul anilor ’70, ei au emigrat în Statele Unite, visând să înceapă o afacere într-o țară unde „totul părea posibil”.
Și așa a luat naștere GUESS, în Los Angeles, California.
Primul mare succes: blugii GUESS
Primul produs iconic al Guess a fost o pereche de blugi:
• confecționați din denim moale,
• ușor spălați pentru un efect de „stone-wash” elegant,
• croiți slim, accentuând silueta.
Aceștia erau complet diferiți de blugii grei, rigizi și foarte practici care dominau piața americană atunci.
Primul model celebru a fost „Marilyn”, o pereche de blugi cu fermoar la gleznă și o croială sexy.
Marii retaileri americani au fost sceptici la început. Dar când lanțul Bloomingdale’s a acceptat să comande 24 de perechi, acestea s-au vândut în mai puțin de câteva ore!
Era clar: Guess nu era doar un alt brand de haine. Guess aducea modă și sex-appeal în lumea blugilor.
Imaginea Guess: campanii legendare
Un factor esențial al succesului Guess a fost strategia de marketing extrem de vizuală:
• Au lansat campanii publicitare alb-negru, foarte artistice și provocatoare,
• Au colaborat cu fotografi celebri și au lansat carierele unor supermodele precum:
• Claudia Schiffer,
• Anna Nicole Smith,
• Eva Herzigová.
Campaniile Guess au devenit emblematice: romantice, sexy, provocatoare, dar păstrând un aer de eleganță europeană.
Expansiunea: De la denim la imperiu fashion
Pe măsură ce brandul a crescut în popularitate în anii ’80 și ’90, Guess s-a extins:
• haine pentru bărbați și femei,
• accesorii (genți, ceasuri, parfumuri),
• colecții pentru copii.
În 1996, Guess s-a listat la bursa din New York, devenind o companie publică.
De-a lungul timpului, brandul a lansat și linii diferite, pentru a acoperi toate segmentele:
• GUESS by Marciano – linie premium,
• GUESS Factory – produse mai accesibile,
• GUESS Kids – haine pentru copii.
Provocări și reinventare
La începutul anilor 2000, Guess a întâmpinat dificultăți:
• Schimbările rapide din modă și competiția acerbă au afectat vânzările,
• Compania a trebuit să-și regândească produsele și imaginea.
Dar Guess a reușit să se reinventeze:
• Au mizat mai mult pe accesorii de lux la preț accesibil,
• Au intrat puternic pe piețele internaționale, în special în Asia, Europa de Est și America Latină,
• Au reînviat stilul retro, inspirându-se din farmecul campaniilor lor clasice din anii ’90.
Astăzi, Guess este din nou un brand global solid, combinând erotismul discret, stilul tineresc și luxul accesibil.
Câteva momente cheie:
An Eveniment
1981 Guess este fondată de frații Marciano în Los Angeles
1982 Primul succes cu blugii Marilyn vânduți la Bloomingdale’s
1990s Guess devine simbol al modei sexy din America
1996 Listare la bursa din New York
2000s Dificultăți și proces de reinventare
2010–prezent Extindere internațională și consolidare în fashion
Într-o propoziție:
Guess este povestea a patru frați francezi care au adus romantism, stil și provocare într-o lume dominată de denim banal.