sâmbătă, 31 mai 2025

Povestea companiei Tommy Hilfiger

De la un mic magazin din New York la un simbol global al stilului „American Cool”

Începuturile: Visul unui tânăr ambițios

Tommy Hilfiger s-a născut în 1951 în Elmira, un oraș mic din statul New York, într-o familie numeroasă.

Deși nu avea o educație formală în modă, încă din adolescență a fost pasionat de:

 • croitorie,

 • muzică rock,

 • cultura tineretului american.

La 18 ani, în loc să urmeze o carieră convențională, Tommy și-a folosit economiile pentru a deschide un mic magazin numit People’s Place, unde vindea haine cu un aer rebel, inspirat de stilul anilor ’60.

Primele eșecuri și lecțiile învățate

Deși magazinul a avut inițial succes, Tommy Hilfiger a dat faliment la începutul anilor ’70.

Dar în loc să se lase descurajat, el a înțeles o lecție esențială:

“Dacă vreau să construiesc un brand adevărat, trebuie să controlez designul.”

A început să studieze moda pe cont propriu și să viseze la crearea propriului său brand american de îmbrăcăminte.

Fondarea brandului Tommy Hilfiger

În 1985, cu ajutorul unui investitor, Mohan Murjani, Tommy Hilfiger a lansat oficial brandul Tommy Hilfiger Corporation.

Primul mare impact a fost o campanie publicitară îndrăzneață în Times Square, unde Hilfiger se compara direct cu marile nume ale modei americane (precum Ralph Lauren).

Deși controversată, campania a reușit să atragă atenția și să poziționeze brandul ca un nou nume important în moda de lux casual.

Stilul Tommy Hilfiger: „American Cool”

Tommy Hilfiger a devenit rapid sinonim cu:

 • look-ul casual preppy (inspirat de uniformele școlare și sporturile de elită),

 • combinații simple de roșu, alb și albastru (culorile brandului și ale steagului american),

 • haine care emanau relaxare, optimism și succes.

Clienții brandului erau tineri, dinamici și visau la stilul de viață american.

Ascensiunea în cultura pop

În anii ’90, Tommy Hilfiger a devenit un fenomen cultural:

 • Rapperi celebri precum Snoop Dogg, Tupac Shakur și Aaliyah au purtat Tommy Hilfiger, aducând brandul în cultura hip-hop,

 • A fost asociat cu vedete de la Hollywood și staruri ale muzicii pop (Brittney Spears, Destiny’s Child),

 • A devenit un simbol al luxului accesibil și stilului urban.

Această asociere cu cultura tineretului a transformat brandul într-un fenomen mondial.

Provocări și reinventare

La începutul anilor 2000, brandul s-a confruntat cu o scădere a popularității:

 • Supraexpansiunea și pierderea exclusivității au afectat imaginea,

 • Concurența acerbă din partea altor branduri de streetwear și fast fashion a pus presiune pe vânzări.

Însă, prin:

 • repoziționare pe piețe internaționale (în special Europa și Asia),

 • colaborări moderne (de exemplu, cu Gigi Hadid, Lewis Hamilton),

 • revitalizarea liniilor de modă cu un aer retro și cool,

Tommy Hilfiger a reușit să revină puternic în anii 2010 și 2020.

Tommy Hilfiger astăzi

Astăzi, brandul Tommy Hilfiger:

 • este prezent în peste 100 de țări,

 • are mii de magazine și parteneriate,

 • promovează valori moderne precum inclusivitate, sustenabilitate și inovație în modă.

Tommy Hilfiger însuși rămâne implicat ca „Global Brand Ambassador” și vizionar creativ.

Într-o propoziție:

Tommy Hilfiger este povestea unui tânăr visător care a transformat visul american într-un brand global al libertății, energiei și stilului casual sofisticat.