sâmbătă, 31 mai 2025

Povestea companiei NIVEA

 Povestea companiei NIVEA – De la prima cremă albă la un simbol global al îngrijirii pielii

NIVEA este unul dintre cele mai cunoscute branduri de îngrijire personală din lume, asociat cu simplitatea, eficiența și tradiția. Povestea sa începe în 1911, în Hamburg, Germania, și este strâns legată de o revoluție în știința dermatologică.

Nașterea NIVEA – 1911

 • Fondator: Dr. Oscar Troplowitz, farmacist și antreprenor, care conducea compania Beiersdorf.

 • Împreună cu chimistul Isaak Lifschütz, a creat o emulsie stabilă de ulei în apă, o formulă care nu exista până atunci.

 • Au adăugat parfum și lanolină și au creat o cremă albă, fină, grasă, care se păstra bine și putea fi folosită zilnic.

 • Au numit produsul NIVEA, de la cuvântul latin “nix, nivis” – care înseamnă zăpadă, inspirat de culoarea cremei.

Ascensiunea globală

 • În anii 1920–1930, NIVEA a devenit sinonimă cu îngrijirea pielii, fiind una dintre primele creme produse și promovate în întreaga lume.

 • A fost una dintre primele mărci internaționale care și-au adaptat mesajele publicitare la culturile locale.

 • Ambalajul său albastru și rotund a devenit iconic în anii ’30.

Supraviețuirea războiului și relansarea

 • După al Doilea Război Mondial, Beiersdorf a pierdut temporar drepturile asupra mărcii NIVEA în multe țări.

 • În anii ’50 și ’60, compania a recuperat brandul și l-a relansat cu succes la nivel global.

Diversificare și extindere

Dintr-o simplă cremă, NIVEA s-a transformat într-o gamă completă de produse:

 • NIVEA Men – linie masculină de îngrijire, deodorante, after-shave

 • NIVEA Baby – produse pentru pielea sensibilă a bebelușilor

 • NIVEA Sun – protecție solară

 • Loțiuni de corp, geluri de duș, balsamuri de buze, produse antirid

Poziționare și imagine de brand

 • NIVEA s-a poziționat mereu ca un brand de încredere, accesibil, dedicat îngrijirii pentru întreaga familie.

 • A păstrat o identitate vizuală constantă, cu albastrul profund și scrisul alb.

 • Reclamele sale transmit căldură, siguranță, naturalețe, spre deosebire de competitorii care folosesc adesea sexualitate sau glamour.

NIVEA astăzi

 • Este prezentă în peste 170 de țări.

 • Este deținută în continuare de Beiersdorf AG, alături de alte branduri precum Eucerin, Labello și La Prairie.

 • Continuă să investească în cercetare dermatologică, având propriul centru științific la Hamburg.

Morală de business:

Când creezi un produs care oferă încredere, siguranță și grijă – creezi loialitate pe generații întregi. NIVEA a fost și rămâne mai mult decât o cremă – este o prezență discretă, dar constantă, în viața de zi cu zi.