Povestea Orbit – Guma de mestecat care a traversat generații
Orbit este una dintre cele mai cunoscute mărci de gumă de mestecat din lume, recunoscută pentru prospețime, igiena orală și reclamele iconice despre „curățenia dinților”. Marca aparține companiei Wrigley, care la rândul ei face parte din gigantul global Mars, Inc. (aceeași companie care deține și Snickers, M&M’s, Twix sau Pedigree).
Începuturile
Orbit a fost lansată inițial în 1944, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, ca gumă de mestecat fără zahăr. A fost gândită ca o alternativă „mai curată” în contextul restricțiilor de aprovizionare din SUA. Totuși, după război, marca a fost retrasă.
A fost relansată abia în 1976, în Europa, mai ales în piețele în care alte mărci Wrigley nu erau disponibile. A avut un succes rapid în țările vest-europene, datorită:
• gustului plăcut și rezistent
• lipsei zahărului (cu xilitol)
• imaginii de produs sănătos pentru dinți
Intrarea în SUA și succesul global
Orbit a intrat din nou pe piața din SUA abia în 2001, și a fost poziționată ca o gumă „curată și elegantă”, diferită de stilul adolescentin al altor mărci.
A urmat o campanie publicitară celebră cu sloganul:
“Dirty mouth? Clean it up with Orbit!”
Reclamele, pline de umor britanic, o aveau în prim-plan pe „Fata Orbit”, o doamnă îmbrăcată în alb, cu accent englezesc, care apărea în diverse scenarii comice pentru a oferi gumă celor cu „gură murdară” – literal sau metaforic.
Ce o face specială
• Este o gumă fără zahăr, ceea ce o face populară în rândul celor preocupați de sănătatea dentară
• Conține xilitol, care ajută la reducerea riscului de carii
• A fost aprobată de numeroase asociații dentare din lume
• Este disponibilă în multiple arome: mentă, eucalipt, scorțișoară, fructe, spearmint etc.
Parte din imperiul Mars
În 2008, Mars a cumpărat oficial Wrigley, aducând Orbit în același portofoliu cu Snickers, Twix, Mars, Skittles și multe altele. Astăzi, Orbit este distribuită în peste 150 de țări și continuă să fie una dintre cele mai cumpărate gume de mestecat din lume.
Morală de business:
Uneori, nu e nevoie de un produs revoluționar – ci de un mesaj clar, consecvență și o promisiune simplă: prospețime. Orbit a câștigat încrederea clienților pentru că a livrat mereu ceea ce a promis. 💚❤️🌷