vineri, 30 mai 2025

Povestea Hublot

 Povestea companiei Hublot

Cum o inovație în design a transformat o marcă de ceasuri într-un simbol al luxului modern


Începuturile: Crearea unei identități unice în lumea orologeriei


Hublot a fost fondată în 1980, în Elveția, de către Carlo Crocco, un antreprenor italian.

Crocco și-a dorit să creeze un ceas care să îmbine luxul clasic cu inovația modernă, astfel încât să devină o piesă de colecție de elită, dar accesibilă și inovatoare.

Numele Hublot înseamnă „hublou” în franceză, făcând referire la fereastra rotundă de pe o navă – o alegorie pentru designul distinctiv al ceasurilor, care includea un cadru rotund din material neobișnuit.

Începând cu 1980, Crocco a lansat prima colecție Hublot cu brățări din cauciuc negru și carcasă din aur. Acestea au fost primele ceasuri de lux din lume care foloseau cauciucul ca material principal de brățară, schimbând astfel paradigmele industriei de orologerie.

Inovația și creșterea: Designul care a captivat lumea

În 1980-2000, Hublot a reușit să înlocuiască tradiția cu inovație în fiecare ceas pe care îl crea:

 • Cadrane din aur și oțel inoxidabil,

 • Brățări din cauciuc,

 • Materiale neconvenționale, precum ceramica și Titanul.

Aceasta abordare revoluționară a fost cheia succesului. Hublot a fost capabilă să aducă în lumea orologeriei un nou limbaj al designului: combinarea materialelor luxoase și a celor inovative într-un mod în care niciun alt brand nu îndrăznise.

Momentul de glorie: Colaborarea cu Ferrari

Un moment-cheie în istoria Hublot a fost colaborarea cu Ferrari în 2005.

Această alianță a fost semnificativă deoarece a combinat:

 • Tehnologia inovatoare și designul futurist din industria auto cu mesajul de lux și rafinament al orologeriei.

Colecțiile Big Bang Ferrari și MP-05 LaFerrari au capturat atenția nu doar a iubitorilor de ceasuri, ci și a pasionaților de mașini sport, transformând Hublot într-un brand simbolic al perfecțiunii tehnice și a luxului modern.

Creșterea internațională și succesul global

În 2008, Hublot a fost achiziționat de LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), un grup de lux cu o portofoliu vast de branduri de top.

Această achiziție a accelerat expansiunea Hublot pe piețele internaționale, consolidându-i poziția în topul brandurilor de ceasuri de lux.

Strategia brandului a fost întotdeauna una de exclusivitate, iar fiecare ceas Hublot este creat într-un număr limitat, devenind o piesă de colecție extrem de dorită.

În plus, Hublot a continuat să se asocieze cu evenimente exclusiviste:

 • Campionate de fotbal,

 • Olimpiade,

 • Festivaluri de artă și cultură.

Hublot astăzi

Astăzi, Hublot este un simbol global al luxului și inovației:

 • Ceasurile Big Bang, Classic Fusion și Spirit of Big Bang sunt extrem de apreciate pentru designul lor revoluționar.

 • Hublot rămâne lider în industrie, continuând să pună accent pe materiale inovative și designuri exclusiviste.

De asemenea, brandul pune un accent deosebit pe sustenabilitate și proiecte ecologice, iar fiecare ceas este o combinație de artizanat tradițional și tehnologie de vârf.

Câteva momente cheie:

An Eveniment

1980 Fondarea Hublot de către Carlo Crocco

2005 Colaborarea cu Ferrari

2008 Achiziția de către LVMH

2010 Lansa seria Big Bang cu materiale inovative

2020s Hublot continuă să inoveze cu ediții limitate

Într-o propoziție:

Hublot este povestea unui brand care a redefinit ceasurile de lux, îmbinând tradiția orologeriei cu inovațiile tehnice și designul futurist pentru a crea piese de artizanat dorite de colecționari din întreaga lume.