Într-un mic oraș, doi meșteșugari fabricau pantofi. Primul, Marius, făcea pantofi rezistenți, de calitate, dar îi vindea scump. Al doilea, Andrei, făcea pantofi mai simpli, dar ieftini, pe care îi repara gratuit în primul an.
Inițial, Marius avea succes — lumea credea că „ce e scump e bun”. Dar în timp, clienții au început să meargă tot mai des la Andrei. De ce?
• Prețul era accesibil
• Reparațiile gratuite creau încredere
• Pantofii se schimbau după sezon, iar lumea nu mai voia să-i țină o viață
Marius nu a înțeles schimbarea. A refuzat să scadă prețul, să se adapteze. În 5 ani, atelierul lui s-a închis. Andrei, în schimb, a deschis al doilea magazin și a angajat ucenic
Morală:
Piața nu răsplătește doar calitatea, ci capacitatea de a înțelege oamenii, de a te adapta și de a adăuga valoare reală.