Povestea companiei Stella Artois – Berea născută în inima Europei, cu o tradiție de peste 600 de ani
Stella Artois este una dintre cele mai cunoscute beri lager din lume, recunoscută pentru gustul său rafinat, sticla verde elegantă și servirea în paharul tipic „chalice”. Povestea ei începe în Leuven, Belgia, oraș universitar și epicentru al berii europene încă din Evul Mediu.
Originile medievale – anul 1366
• În 1366, în orașul Leuven, este atestată existența berăriei Den Hoorn (“Cornul”).
• Aceasta servea o bere de tip ale localnicilor și pelerinilor. Den Hoorn este considerată baza tradiției Stella Artois, iar sigla companiei de azi păstrează acest simbol (un corn de vânătoare).
⸻
Sebastian Artois – maestrul berar
• În 1708, maestrul berar Sebastian Artois cumpără berăria Den Hoorn și o redenumește în onoarea sa: Brasserie Artois.
• Sub conducerea lui, berăria se modernizează și devine un punct de referință în Leuven.
Nașterea „Stella” – 1926
• În 1926, berăria Artois creează o ediție specială de bere lager pentru Crăciun, numită „Stella” – care în latină înseamnă „stea”.
• Berea are succes imediat și devine produs permanent sub numele Stella Artois.
• Este o bere lager blondă, filtrată, cu gust amar elegant și note de malț și hamei nobil.
Expansiunea internațională – secolul XX
• După Al Doilea Război Mondial, Stella Artois devine un simbol al calității belgiene și se extinde în Europa și apoi în întreaga lume.
• În anii ’80 și ’90, Stella este promovată ca o bere „sofisticată”, „premium”, fiind adesea servită în pub-uri și restaurante de rang înalt.
• Slogan celebru: “Reassuringly expensive” (Misterios de scumpă).
Achiziții și grupul AB InBev
• În 1988, Stella Artois se unește cu alte companii belgiene pentru a forma Interbrew.
• În 2004, Interbrew fuzionează cu compania braziliană AmBev, formând InBev.
• În 2008, InBev achiziționează Anheuser-Busch (producătorul Budweiser) și devine AB InBev, cel mai mare grup producător de bere din lume.
• Stella Artois devine una dintre berile emblematice globale ale grupului.
Stella Artois azi
• Este vândută în peste 80 de țări.
• Este asociată cu eleganța și rafinamentul european.
• Este promovată intens în campanii artistice și sponsorizări (Wimbledon, Cannes).
• Se servește în pahar special „chalice”, creat pentru a amplifica aroma și efervescența.
Morală de business:
Când combini tradiția, brandingul inteligent și gustul constant, creezi nu doar un produs, ci o experiență internațională. Stella Artois este mai mult decât o bere – este o „stea” născută din artă, rafinament și marketing vizionar.