vineri, 30 mai 2025

Povestea Milka

Povestea Milka este povestea uneia dintre cele mai îndrăgite mărci de ciocolată din Europa, recunoscută instantaneu datorită ambalajului mov și a vacii albe care pășunează pe pajiști alpine. Cu o identitate blândă și un gust cremos, Milka a devenit un simbol al ciocolatei cu lapte de calitate.

1. Origini – Germania, 1901

 • Fondator: Philipp Suchard, un ciocolatier elvețian care deja avea succes cu brandul Suchard.

 • Milka a fost lansată în 1901 în Lörrach, Germania, ca un produs derivat al Suchard.

 • Numele vine din combinarea cuvintelor:

 • Milch = lapte (în germană)

 • Kakao = cacao

=> Milka = lapte + cacao

2. Inovație: ambalajul mov și vaca Milka

 • Începând cu 1911, Milka folosește un ambalaj mov, o alegere îndrăzneață la vremea respectivă.

 • În 1973 apare vaca albă cu pete mov, devenită rapid simbolul brandului.

 • Campaniile Milka s-au concentrat pe peisaje alpine, aer curat, lapte pur și blândețe.

3. Gustul și filozofia brandului

 • Milka este promovată ca fiind făcută cu lapte proaspăt din Alpi, ceea ce îi conferă o textură fină și un gust cremos.

 • Brandul transmite idei de:

 • tandrețe (zärtlichkeit) – sloganul original în germană.

 • calm, natură, apropiere emoțională

4. Extindere și achiziții

 • În 1990, Milka și restul companiei Suchard sunt achiziționate de Kraft Foods.

 • În 2012, Kraft își separă divizia alimentară sub numele de Mondelez International, care deține astăzi Milka.

 • Milka este vândută în peste 40 de țări, cu succes uriaș în Europa Centrală și de Est.

5. Produse emblematice

 • Tablete clasice de ciocolată cu lapte

 • Tablete cu alune, biscuiți, Oreo, căpșuni, caramel, etc.

 • Prăjituri, biscuiți, napolitane, creme tartinabile

 • Ouă și figurine de Paște / Moși de Crăciun

 • Înghețată și produse de patiserie (în parteneriat cu alte mărci)

6. Campanii de marketing notabile

 • „Trenul Milka” – campanie prin Alpi cu vagon mov și mostre gratuite.

 • Campania „Fii tandru” – cu acțiuni sociale și umane inspirate de mesajul brandului.

 • Cutii personalizate și nume pe tablete, pentru cadouri.

Rezumat în 3 cuvinte:

Tandrețe. Lapte. Alpi.