vineri, 30 mai 2025

Povestea companiei Oreo

Povestea companiei Oreo – cel mai iubit biscuit din lume

1. Origini americane (1912):

Biscuiții Oreo au fost creați în anul 1912 de compania National Biscuit Company (Nabisco) în New York. Primul produs a fost numit “Oreo Biscuit” și a fost vândut într-o cutie metalică, la prețul de 25 de cenți pe livră. Designul era aproape identic cu cel de azi: doi biscuiți rotunzi de ciocolată și o cremă albă între ei.

2. Numele “Oreo”:

Originea exactă a numelui „Oreo” rămâne un mister. Unele teorii spun că vine de la cuvântul grecesc “oreos” (care înseamnă “frumos”), altele de la cuvântul francez “or” (aur), deoarece primele ambalaje erau aurii. Cert este că numele a fost ușor de reținut și de pronunțat internațional.

3. Expansiune și popularitate:

De-a lungul secolului XX, Oreo a devenit rapid un favorit în America. Nabisco a fuzionat în 1981 cu Standard Brands, apoi a fost cumpărată de compania RJR Nabisco, iar în 2000 a fost achiziționată de grupul Mondelēz International (o divizie separată din fosta Kraft Foods).

4. Globalizare:

Astăzi, Oreo este vândut în peste 100 de țări, iar fabrica sa centrală este în Richmond, Virginia. Există versiuni regionale ale biscuiților – de exemplu, cu matcha în Japonia, cu mango în India, sau cu dulceață în Argentina.

5. Marketing legendar:

Oreo a fost mereu inovator în marketing. Sloganuri celebre ca “Milk’s favorite cookie” sau campanii interactive pe rețelele sociale au întărit brandul. Oreo a devenit un simbol pop-culture, apărând în filme, meme-uri și chiar în picturi.

6. Inovație continuă:

De-a lungul anilor, au fost lansate zeci de ediții limitate: cu aromă de pepene, unt de arahide, biscuiți cu dublă cremă, Oreo thins sau chiar versiuni vegane. Oreo a devenit și ingredient în înghețată, prăjituri sau shake-uri, devenind o franciză culinară.

Fun fact:

Se estimează că peste 500 de miliarde de biscuiți Oreo au fost vânduți de la lansare, ceea ce îl face cel mai bine vândut biscuit sandwich din lume.

Morală economică:

O idee simplă, bine ambalată și constant reinventată, poate deveni un simbol global. Secretul succesului Oreo nu e doar în gust, ci în adaptare, marketing și consistență.