sâmbătă, 31 mai 2025

Povestea companiei Old Spice,

 Povestea companiei Old Spice, unul dintre cele mai emblematice branduri de produse de îngrijire pentru bărbați:

Originea companiei

Old Spice a fost lansat în 1937 în Statele Unite, de compania Shulton Company, fondată de William Lightfoot Schultz.

Inițial, Old Spice a fost creat nu pentru bărbați, ci pentru… femei!

Primul produs se numea Early American Old Spice și era un parfum feminin.

Însă succesul a venit rapid după ce, în 1938, Shulton a lansat Old Spice for Men, inspirat de tema marină (nave, corăbii), care a devenit rapid popular.

Etape importante în istoria Old Spice

1937–1950 – Îmbrățișarea imaginii maritime

 • Ambalajul era decorat cu vapoare istorice și corăbii vechi, simbolizând aventura și spiritul masculin.

 • Old Spice devine sinonim cu loțiuni aftershave și parfumuri bărbătești tradiționale.

1950–1990 – Tradiție și stabilitate

 • Old Spice devine alegerea standard pentru generații de bărbați americani.

 • Reclamele televizate și radiofonice consolidau imaginea bărbatului clasic, curat și aventuros.

1990 – Achiziția de către Procter & Gamble

 • P&G cumpără Old Spice și decide să rebranduiască treptat produsul, păstrând tradiția dar modernizând imaginea.

2010 – Renașterea spectaculoasă

 • Old Spice lansează campania publicitară „The Man Your Man Could Smell Like”, cu actorul Isaiah Mustafa.

 • Reclama devine virală și aduce brandului un suflu nou, adresându-se și generațiilor tinere.

 • Old Spice devine din nou un brand „cool”, nu doar tradițional.

2010–prezent – Extinderea gamei

 • Old Spice produce astăzi:

 • Deodorante și antiperspirante

 • Geluri și spume de duș

 • Șampoane și balsamuri

 • Produse pentru îngrijirea bărbii

 • Continuă să investească masiv în marketing amuzant și autoironic.

Simbolurile Old Spice

 • Corabia – spiritul aventurier și clasic al bărbatului

 • Mirosurile intense – parfumuri puternice, memorabile, masculine

 • Umorul – reclamele Old Spice sunt faimoase pentru stilul lor amuzant și exagerat

Old Spice în România

 • Brandul a devenit extrem de popular după 2010.

 • Se găsește ușor în supermarketuri, farmacii și online.

 • Printre cele mai populare game: Whitewater, Bearglove, Captain, Wolfthorn.

Concluzie

Old Spice a trecut de la a fi un simbol al bărbăției tradiționale americane la a deveni un icon cultural global al stilului masculin relaxat, amuzant și încrezător. Cu o combinație de istorie, mirosuri distinctive și marketing inteligent, Old Spice este mai relevant astăzi ca niciodată.