sâmbătă, 31 mai 2025

Povestea companiei Ralph Lauren

De la un vis american la crearea unui imperiu global al stilului clasic și rafinat

Începuturile: Un vis din Bronx

Ralph Lauren, născut Ralph Lifshitz în 1939 în Bronx, New York, provenea dintr-o familie modestă de imigranți evrei din Belarus.

Încă din copilărie, Ralph a fost fascinat de:

 • eleganța britanică,

 • stilul aristocratic american,

 • lumea filmelor de epocă.

A lucrat ca vânzător de cravate și costume și, deși nu avea o educație formală în design, avea o viziune clară:

“Moda nu trebuie doar să îmbrace, ci să spună o poveste despre cine vrei să fii.”

Primii pași în modă: Cravata revoluționară

În 1967, Ralph Lauren a lansat prima sa linie de cravate sub numele Polo:

 • Cravate mai late decât cele tradiționale,

 • Culori vibrante și modele îndrăznețe,

 • Inspirate de stilul cluburilor aristocratice de polo.

Cravatele au avut un succes neașteptat. Într-un an, Ralph Lauren a primit sprijinul magazinului de lux Bloomingdale’s, fiind primul designer căruia i s-a oferit un spațiu propriu în magazin.

Nașterea brandului Polo Ralph Lauren

În 1968, Ralph Lauren a fondat oficial Polo Ralph Lauren Corporation.

Primul succes major:

 • Colecția de costume pentru bărbați, care îmbina tradiția britanică cu spiritul american liber.

În 1972, a lansat faimosul tricou Polo cu logo-ul jucătorului de polo călare — un produs care a devenit rapid un simbol al stilului casual sofisticat.

Extinderea: De la haine la stil de viață

Ralph Lauren a înțeles că oamenii nu cumpără doar haine, ci vise și stiluri de viață.

Astfel:

 • A lansat colecții pentru femei, copii și articole pentru casă (lenjerii, decorațiuni),

 • A creat parfumuri celebre (Polo, Romance),

 • A deschis magazine flagship grandioase, care arătau ca adevărate conace aristocratice.

Polo Ralph Lauren a devenit o marcă a luxului accesibil, a rafinamentului și a visului american reinterpretat.

Ralph Lauren în cultura pop

 • În filme precum „The Great Gatsby” (1974) și „Annie Hall”, personajele purtau creații Ralph Lauren.

 • Celebru pentru promovarea diversității și a autenticității în campaniile sale publicitare.

 • Oferă mereu o imagine de eleganță discretă, avânt sportiv și nostalgie rafinată.

Imperiul Ralph Lauren astăzi

Astăzi, Ralph Lauren Corporation include:

 • Polo Ralph Lauren – linia clasică,

 • Purple Label – lux exclusivist,

 • RRL – inspirație vintage western,

 • Lauren Ralph Lauren – linie de preț mediu,

 • Polo Sport, Chaps, Club Monaco (achiziționat, apoi vândut).

Brandul are:

 • Magazine în întreaga lume,

 • Colaborări prestigioase (inclusiv echiparea echipei olimpice a SUA),

 • O reputație solidă de pionier în promovarea sustenabilității în modă.

Ralph Lauren însuși s-a retras din funcțiile executive în 2015, dar rămâne activ ca președinte și „Chief Creative Officer”.

Câteva momente cheie:

1967 Lansarea liniei de cravate Polo

1968 Fondarea Polo Ralph Lauren Corporation

1972 Lansarea tricoului Polo cu logo-ul celebru

1997 Compania se listează la bursa din New York

2015 Ralph Lauren predă conducerea executivă

Într-o propoziție:

Ralph Lauren este povestea unui băiat din Bronx care a transformat fascinația pentru eleganță într-un vis global de stil, libertate și rafinament.