duminică, 30 martie 2014

"Viitoarea femeie"


Stateam cu tata si ne uitam cum coboara mama pe scari.Mai intai au aparut varfurile pantofilor de satin rosu,cu tocuri inalte,urmate de picioarele cu pielea neteda,alba.Tivul rochiei de matase gri,Chanel,a plutit in fata noastra ca o boare de ceata.
Fusta se ingusta spre talia stransa cu cordon ,si se continua in sus ,marcand o pereche de sani indrazneti ,peste care se mula satinul rosu ce urma linia umerilor si se strangea deasupra coatelor.Mama era imaginea reprezentativa a farmecului anilor `60 .Parfumul ei a ajuns pana la noi ...imbatator,incantator.
Am intors capul spre tata,sa vad daca-i place si am ramas pironita de expresia dupa chipul lui.Se uita la aceasta fiinta necunoscuta - nu e sotia mea - cu o privire plina de stralucire care parea s-o tintuiasca asa cum fixezi un fluture cu acum in insectar.
Mama s-a oprit,la jumatatea scarii .Un zambet usor intrebator i-a luminat chipul :"Cum arat?" a murmurat.
"Ia vino aici" - a zis tata.
II priveam pe acesti doi oameni care au fost candva parintii mei.Pareau sa impartaseasca o taina care,oricat ar parea de ciudat .n-avea nimic de-a face cu mine.Am simtit brusc imboldul de a ma vari intre ei.L-am vazut pe tata cum ii pune mamei pe umeri haina de seara.S-a aplecat si i-a soptit ceva in par,iar ea si-a dat putin capul pe spate.Privirea ei ascundea un secret.Ca diafragma unui aparat foto, mintea mea inregistrat intr-o miime de secunda aceea imagine.A ramas acolo mult timp dupa ce s-a inchis usa in urma lor.
A doua zi stateam in fotoliul tatii ,asteptand sa soseasca de la munca.Eram imbracata cu rochia mamei ,cu cureaua stransa dincolo de ultima gaura .Descoperisem ca daca imi sug burta si imi indrept spatele,las impresia ca am sani.Asteptam,cu picioarele intinse,ca un manechin.Am observat pata de ruj- cand il scapasem din mana ,se lovise de marginea chivetei si se ricosase pe rochie.
Am ascuns pata intr-un fald.Atunci am auzit usa.Mi-am indreptat spatele.
Tata s-a oprit cand m-a vazut,gata sa spuna "buna",ca de obicei,dar sesizand o oarecare diferenta.
Am vazut literalmente cum toate gandurile legate de serviciu ii fug din minte instantaneu - asa cum lasi un rucsac greu sa-ti cada de pe umeri - cand a cuprins cu privirea rochia,machiajul meu,poza pe care o luasem.Privirea i s-a inmuiat ,iar chipul i s-a luminat intr-un fermecator zambet.
"Ei!,zise el, E ziua mea norocoasa azi?Ia sa te privim mai bine"
M-am dat jos din fotoliu ,si m-am indreptat,in fosnetul rochii,spre el.
Privirea amuzata a coborat spre pata de ruj si si-a schimbat expresia .S-a uitat la mine cu asprime in ochi .M-am oprit abia acum intelegand ce-am facut;rochia preferata a mamei,ingrozitor de scumpa,cadou de Craciun de la tata .Ne-am privit unul pe altul,ochii lui ma strapungeau ca un cutit.
S-a aplecat brusc si m-a privit in ochi.Am vazut ridurile,ca niste raze micute,nebronzate si parul moale,castaniu.Mi-am vazut trupul micut,subtirel,scufundat in acel ocean matasos .Apoi, l-am auzit soptindu-mi : " Cresti prea repede ,stii asta?Intr-o zi voi intoarce capul si tu vei fi regina orasului.Batranul tau tata nu-si va mai putea croi drum printre multimea de baieti,este?"
M-a luat in brate si m-a imbratisat strans,ca un urs.M-a lasat fara suflare si si-a inabusit un hohot de ras in timp ce m-a lasat cu blandete jos.S-a aplecat spre mine din nou"Sa nu cresti prea repede,auzi?"a poruncit el.M-a mangaiat pe nasul meu micut care abia se vedea.
Si pentru prima data nu mai mi-a zis "crescatorie de pistrui".


Extras: Supă de pui ptr suflet de femeie
Foto: Autor necunoscut ( sa ma traga de urechi)