duminică, 30 martie 2014

Putina magie de sarbatori!


Ajunul Craciunului a fost mereu ziua mea preferata din an. 

Decembrie 24.1969, eram pe picioarele mele ,locuind singura in primul meu apartament .Cu cateva ore la dispozitie inainte de a ma alatura familiei acasa la mama,m-am hotarat ,pe ultima suta de metri ,sa mai fac mici cumparaturi.
La aetajul 3 al celui mai vechi magazin din orasul nostru ,am cumparat un cos mare de branzeturi Gourmet ,stridii afumate ,o sticla de vin si pahare pentru toata familia.La coborare,liftul s-a oprit la etajul 2,unde a coborat toata lumea ,cu exceptia mea si a unei perechi in varsta - si unde s-a urcat un barbat inalt,chipes,in uniforma de marina . Liftul a inceput sa coboare din nou; apoi,deodata,s-a auzito bufnitura .Liftul s-a clatinat ,apoi s-a oprit .Eram blocati - in Ajunul Craciunului !
Din fericire,liftul avea telefon,iar batranul a sunat pe cineva de la intretinere, care ne-a asigurat ca ne vom pune in curand in miscare.
Au trecut trecut 30 min ,timp in care am vorbit de una,de alta,apoi am mai dat un telefon.
Am aflat ca liftul avea nevoie de-o piese noua si mai aveam de asteptat.
In acest punct,unul cate unul - perechea in varsta ,d-na si d-l Phillips ,John ,barbatul chipes din marina si eu - ne-am asezat pe podea ,si ne-am apucat sa depanam amintiri de Craciun.
A trecut o ora;apoi alte doua;ne-am trezit ca eram ca eram atat de absorbiti de discutii,ca am uitat ca suntem blocati.
In timp ce povesteam,pe rand,franturi din trecut ,am impartit cu ceilalti branza si vinul.Nu mi-am dat seama atunci,dar ceea ce faceam noi faurirea unei alte amintiri de Craciun.
Dupa 5 ani,liftul s-a pus,in sfarsit,in miscare.Cand s-au deschis usile,directorul magazinului,plin de ingrijorare,dar usurat ca ne-a gasit bine dispusi ,ne-a dat in dar,cate un cos cu branzeturi.
Lundu-ne la revedere,ne-am dat adresele si am promis sa ne trimitem felicitari in anii ce vor urma.
Am ajuns la mama,la traditionalul Craciun in familie,putin cam tarziu,dar am ajuns.
Cand am inchis ochii,in noaptea aceea,nu cadourile mi-am venit in minte,ci un barbat chipes in uniforma de marina.
In seara de Craciun m-am intors acasa incarcata de cadouri.Ma asteptau un fir de trandafir rosu si un plic stercurat pe sub usa:"As avea nevoie de mare ajutor pentru cosul de branzeturi"Jos,pe pagina,era nr lui de telefon...
Ne-am casatorit in Ajunul Craciunului urmator,in amurg,pe o plaja din Hawaii.


Asta s-a petrecut cu multi ani in urma,dar noi tot schibam felicitari cu d-l si d-na Phillips si avem un cos cu branza Gourmet si o sticla de vin la miezul noptii in fiecare Ajun si ma trezesc in fiecare Ajun cu emotia acelei zile fermecate....

Extras: Supa de pui ptr suflet