duminică, 30 martie 2014

PETE DE DIFERITE CULORI


"Iubitule,cineva a lasat o haina in sifonierul mamei tale" i-am strigat sotului meu.Jacheta din blana de leopard era inghesuita in spatele sifonierului ,nelalocul ei printre hainele si plouvarele de culoare inchisa.
Ma intrebam cine ar fi ascuns o haina in sifonierul soacrei mele.
Venisem acolo sa luam un palton pentru ea,caci venea acasa,de la spital ,la o saptamana dupa ce fusese internata de urgenta.
"Haina?Care haina?" Sotul meu isi ridica privirea din gramada de scrisoriAm scos jacheta si-am tinut-o la lumina s-o vada."A,aia...Mama acumparat-o cu ani in urma,cand eram mic,cand erau la moda.Ea si tata s-au certat din cauza ei"
M-am gandit la femeia care o stiam.isi cumpara rochiile si costumele de la Kmart si Sears,isi tinea parul strans intr-o plasa si alegea cea mai mica bucata de carne dupa tava de pe masa.Stiam ca nu este genul frivol care ar purta o haina de leopard.
"Nu mi-o puteam imagina pe mama purtand asa ceva" i-am zis.
"Nu cred s-o fi purtat-o vreodata in afara casei" a raspuns sotul meu.
Am luat jacheta de pe umeras si-am intins-o pe pat.Semana cu un animal exotic cu labele intinse.Mainele mele am mangaiat blana groasa,pufoasa;petele si-au schimbat luciul cand degetele mele s-au afundat in blana.
Sotul meu statea in usa."Am vazut-o si pe mama plimbandu-si degetele prin blana,asa cum faci tu" spuse el.
Cand mi-am stercurat mainile in maneci,haina raspandi un parfum de gardenie si visuri.
Imi atarna,larga,pe umeri,cu gulerul inalt,blana moala si catifelata mangaindu-ma obrajii.
Apartinea unor vremuri pline de vraja,demult apusa,epocii lui Joan Crawford si Lana Turner ;nu se potrivea nicidecum in sifonierul femeii practice ,de 83 de ani,pe care o stiam eu.
"De ce nu mi-ai spus ca mama are o haine de leopard?"
am soptit,dar sotu meu plecase sa ude florile.
Daca m-ar fi rugat cineva sa fac o lista cu lucrurile pe care soacra mea NU si le-ar fi dorit de la viata,haina aceea ar fi fost printre primele din lista. Si totusi,faptul c-am gasit-o,a schimbat relatia noastra,M-a facut sa-mi dau seama ce putin stiu despre visurile si sperantele acestei femei.
Am dus haina la spital sa se imbrace cu ea.A rosit cand a vazut-o si s-a facut si mai rosie la blandele tachinari ale doctorilor.
In ultimii 3 ani petrecuti impreuna,i-am facut cadou parfumuri,lotiuni si truse de machiaj,in locul lenjeriilor de corp si a papucilor.
Ne intalneam sa luam pranzul impreuna o data pe saptamana ,iar ea se imbraca cu jacheta aceea si incepuse chiar sa se coafeze pentru intalnirea noastra.
Petreceam mult timp uitanu-ne la albumul cu fotografii si am inceput,in cele din urma,sa intrezaresc tanara care fusese soacra mea,cu gura frumos conturata,ca arcul lui Cupidon.
Blana de leopard este la moda acum.O vezi in vitrinele magazinelor,pe strada.De fiecare data cate una,imi amintesc de jacheta soacrei melesi ma gandesc ca toti avem un EU tainic care trebuie incurjat si impartasit celor dragi.


Supa de pui ptr suflet de mama