sâmbătă, 10 mai 2014

Un cantec care a salvat vieti si a convertit inimi


Intr-o noapte clara si senina un vaporas urca pe raul Potomac , in America de Nord.Natura era calma si doar zgomotul motorului de vapor rupea tacerea noptii.
-Cantati ceva, domnule Sankey, i-au spus cateva persoane celebrului pasager si prieten cu Moody , care se afla la bord.
-"Sa cant? - a raspuns Sankey.Nu stiu decat imnuri".
- "Atunci un imn , va rugam frumos!", au spus toti.
Sankey s-a sprijinit de cosul mare al vaporului, si-a scos palaria si , concentrandu-se cateva momente in picioare, a inceput sa cante minunat.
Vocea sa se auzea pura, splendida, emotionanta; una din acele voci ale caror accente ajung pana la tronul lui Dumnezeu, alesese un cunoscut cantec" Isuse, fii taria mea!".
Linistea era profunda si la nota finala a imnului toti stateau nemiscati sub vraja cantecului.Din senin, dintr-o extremitate a vaporului, un barbat ars de razele soarelui, semanand cu un bandit, se indrepta spre Sankey si cu voce emotinata si tremuranda, ii spuse:
-Ati fost in armata sudista?
Facea aluzie la razboiul dintre Nord si Sud, din Statele Unite , intre anii 1861-1865.
-Da, a raspuns Sankey.
-Ati facut parte din batalionul cutare, regimentul cutare?
-Da, da, dar de ce imi puneti aceste intrebari?
-Ascultati, nu ati fost in prima linie in noaptea cu luna plina din mai ,1862?
-Da, am fost acolo, imi amintesc perfect.
- Si eu - a raspuns barbatul bronzat.Aceea a fost noaptea cea mai minunata si de neuitat din viata mea si din a dumneavoastra, de asemenea , domnule, chiar daca nu stiti nimic legat de acest lucru de acest lucru.Si eu am fost in razboi atunci, in armata din Nord, fiind inamicul dumneavoastra.In noaptea aceea, ma aflam in prima linie, cand la lumina lunii am vazut un barbat, un dusman: "Ah, ah, un tanar! - am spus - cel putin tu nu vei scapa.Nefericitule, nu-ti mai raman decat cateva secunde din viata !".
Avea capul descoperit si eu ma ascundeam in umbra.Aveam deja degetele pe tragaci...tinta s-a miscat; si-a ridicat ochii fixand o mica stea care stralucea pe cer si a inceput sa cante... Ce vreti? Fiecare cu slabiciunile lui; a mea este sa-mi placa la nebunie muzica.Vai , ce voce are osanditul asta! Hai sa-l las sa traiasca inca doua sau trei minute - mi-am spus - si a continuat sa cante: "Isuse , fii taria mea!"
Cand a ajuns la a doua strofa , am observat ca ceva ma fixa; nu stiu ce a fost dar nu am simtit niciodata ceva la fel; eram tulburat. Trebuie sa va spun ca atunci cand eram copil, mama imi canta cantecelul acesta.Ea a murit foarte tanara; daca ar fi trait mai mult, eu as fi fost alt om.Si acolo, in acel moment, in acea noapte cu luna plina, am simtit in mod repetat un sarut pe frunte, ca atunci cand eram copil. Acest lucru mi-a miscat inima.
M-am gandit ca este sufletul ei , ca ea era acolo si a venit sa ma impiedice sa trag in acel credincios, aflat in bataia pistolului meu.Si s-a mai intamplat ceva; o voce imi spunea cu putere : "Acest Isus trebuie sa fie cineva tare si puternic daca a salvat viata acestui barbat de la o moarte sigura". Si cand v-am vazut acum pe dumneavoastra, ca in acea noapte, cu capul descoperit, in lumina lunii, cand am auzit cantecul, cantecelul mamei mele, inima mi s-a induiosat.
Prima data am fost foarte impresionat; acum sunt pe deplin hotarat.Vreti sa ma ajutati sa il gasesc pe acest Isus atat de puternic care v-a trimis de doua ori in apropierea mea, fara indoiala cu scopul de a-mi schimba drumul?
Sankey si-a intins bratele si cei doi barbati s-au imbratisat tremurand de emotie.Un imn cantat a salvat viata unui om si a schimbat-o pe a altuia.
Sursa : "Vitamine zilnice pentru suflet" de Humberdo A. Agudelo C.