marți, 3 iunie 2025

Povestea Sony

 Sony: De la ruinele războiului la un gigant global al tehnologiei și divertismentului

După Al Doilea Război Mondial, Japonia era o țară devastată. În 1946, într-un mic atelier din Tokyo, doi vizionari – Masaru Ibuka, un inginer, și Akio Morita, un fizician – au fondat o mică firmă numită Tokyo Tsushin Kogyo (Compania de Telecomunicații din Tokyo), cu doar 20 de angajați și echipamente improvizate.


Primul lor produs a fost un aparat de gătit orez care… ardea orezul. A eșuat complet. Dar nu s-au descurajat.


Au continuat să inoveze. Au creat primul magnetofon audio din Japonia, apoi primul radio cu tranzistori japonez, când toată lumea spunea că tehnologia americană nu poate fi replicată la scară mică. A fost un succes imens.


În 1958, compania a fost redenumită Sony – un nume scurt, internațional, inspirat din cuvântul latin sonus (sunet) și cuvântul englezesc sonny (băiat tânăr).


De-a lungul decadelor, Sony a revoluționat industria cu produse precum:

 • Walkman (1979) – a schimbat modul în care lumea ascultă muzică

 • CD player – în parteneriat cu Philips

 • PlayStation (1994) – care a transformat jocurile video într-o industrie de miliarde

 • Căști, televizoare Trinitron, camere video, telefoane, filme, muzică – devenind un conglomerat global multimedia


Sony a fost una dintre primele companii care a înțeles că tehnologia, conținutul și designul trebuie să fie integrate într-o experiență unică pentru consumatori.

Morala:

Chiar și din cele mai grele ruine se poate naște un imperiu – dacă ai curajul să inovezi, să eșuezi și să mergi mai departe.