Povestea lui Reed Hastings și Netflix: De la o amendă de 40 de dolari la revoluționarea industriei de divertisment. În 1997, Reed Hastings a închiriat un film – „Apollo 13” – de la o companie clasică de închirieri video (Blockbuster). A uitat să-l returneze la timp și a primit o amendă de 40 de dolari. Supărat, și-a zis: „Trebuie să existe o metodă mai bună”.
Așa s-a născut ideea Netflix: o platformă care oferea filme prin poștă, fără penalizări de întârziere. Modelul a prins, iar în 2000, Hastings a încercat să vândă Netflix către Blockbuster pentru 50 de milioane de dolari. Blockbuster a râs și a refuzat.
În 2007, Netflix a trecut la streaming online — o decizie care a schimbat totul. Au investit în tehnologie, apoi în conținut original: „House of Cards”, „Stranger Things”, „The Crown” și multe altele. Blockbuster, între timp, a intrat în faliment.
Astăzi Netflix valorează zeci de miliarde de dolari și a schimbat pentru totdeauna modul în care oamenii consumă filme și seriale.
Morala:
O problemă simplă din viața reală poate deveni sursa unei idei care transformă o industrie. Cei care văd oportunitatea în frustrare, pot construi imperii.
✅ Vezi cartea scrisă de Reed Hastings: „Regula fara reguli. Netflix si cultura reinventarii”: rebrand.ly/reed-netflix
„Am avut onoarea de a invata chiar de la Reed si de a studia cultura Netflix. Perspectivele oferite in aceasta carte sunt de nepretuit pentru oricine incearca sa creeze si sa mentina o cultura organizationala.”
— Satya Nadella, director executiv al Microsoft
„Pe masura ce epoca informatiei reduce ciclurile de productie si comprima intervalele de timp, cea mai importanta intrebare de business a erei noastre se refera la modul in care putem continua sa inovam. In aceasta carte excelenta, Reed Hastings si Erin Meyer dau raspunsul. Traseaza o metodologie dovedita, sistematica pentru construirea, mentinerea si imbunatatirea unei culturi globale deosebit de inovative. O lucrare uimitoare. Bravo! “
— Ben Horowitz, cofondator al Andreessen Horowitz
Vezi cartea scrisă de Reed Hastings: „Regula fara reguli. Netflix si cultura reinventarii”: rebrand.ly/reed-netflix