duminică, 1 iunie 2025

Povestea companiei Maybelline

Maybelline a fost fondată în 1915, la Chicago, SUA, de către un tânăr de doar 19 ani pe nume Thomas Lyle Williams.

Inspirația pentru brand i-a venit observându-și sora, Mabel Williams, cum își accentua genele folosind un amestec de cărbune și vaselină pentru a le face să pară mai lungi și mai negre.

Thomas a perfecționat această idee și a creat primul produs comercial de mascara.

Pentru a-i onora sora, a numit compania Maybelline:

Mabel + Vaseline = Maybelline.

Etape importante în evoluția Maybelline

1915–1930 – Primii pași

 • Primul produs: Maybelline Cake Mascara – un produs solid care trebuia umezit și aplicat cu o periuță mică.

 • A devenit rapid popular în rândul femeilor, fiind primul produs de machiaj pentru ochi disponibil publicului larg din SUA.

1930–1960 – Ascensiunea națională

 • Maybelline devine un nume de încredere în machiajul pentru ochi.

 • Lansări succesive de creioane dermatograf, mascara îmbunătățită și pudre compacte.

1967 – Mutarea la New York

 • Maybelline își mută sediul în New York City, capitala modei și frumuseții americane.

 • Se dezvoltă o imagine mai tânără, mai urbană și mai dinamică.

1971 – Lansarea Great Lash Mascara

 • Great Lash (cu ambalajul verde și roz) devine cel mai vândut produs Maybelline și rămâne un icon în industria beauty până astăzi.

1990–1996 – Extindere internațională

 • Maybelline lansează noi linii de fond de ten, rujuri și farduri.

 • Își consolidează imaginea globală ca brand accesibil, tineresc și modern.


1996 – Achiziția de către L’Oréal

 • Grupul francez L’Oréal cumpără Maybelline.

 • Integrarea în portofoliul L’Oréal aduce know-how european în formule și marketing, extinzând Maybelline la nivel mondial.

2000–prezent – Expansiune și adaptare modernă

 • Maybelline colaborează cu vedete și influenceri internaționali.

 • Lansează linii de produse inovatoare:

 • Fit Me Foundation (fond de ten pentru toate tipurile de ten și nuanțe)

 • SuperStay Matte Ink (rujuri lichide rezistente)

 • Lash Sensational Mascara

 • Promovează diversitatea și incluziunea în campaniile sale de publicitate.

Ce înseamnă Maybelline astăzi

 • Brand de machiaj accesibil și de calitate.

 • Gama largă acoperă toate categoriile: ochi, buze, ten, unghii.

 • Are prezență în peste 120 de țări.

 • Motto celebru:

“Maybe she’s born with it. Maybe it’s Maybelline.”

Produse emblematice

 • Great Lash Mascara (lansat în 1971)

 • Fit Me Foundation

 • SuperStay Matte Ink Liquid Lipstick

 • Instant Age Rewind Concealer

 • Lash Sensational Mascara

Concluzie

Maybelline a pornit de la o simplă rețetă de casă și a devenit unul dintre cele mai mari și mai iubite branduri de machiaj din lume.

Cu fiecare produs, Maybelline îmbină inovația, accesibilitatea și frumusețea modernă, inspirând milioane de femei să își exprime stilul unic.