duminică, 27 iulie 2014

Un caine batran

Un domn mai în vârstă se hotărăşte să meargă la un safari în Africa. Îl duce cu el şi pe câinele său bătrân pentru a-i fi companie.

Într-o zi, câinele se bucură să alerge după fluturi, până când îşi dă seama că s-a rătăcit. În timp ce adulmeca urmele ca să găsească drumul, vede un leopard alergând spre el cu intenţia vădită de a-l înfuleca.
Câinele bătrân îşi zice:”Văleu! Sunt terminat!”, dar observă în vecinătate nişte resturi de oase şi punându-se 
cu spatele la leopardul care se apropia începe repede să roadă oasele cu poftă.Când să sară leopardul pe el, câinele bătrân exclamă:
“Acest leopard a fost cu adevărat delicios! Oare unde mai găsesc unul?” 

La auzul acestor vorbe leopardul se opri brusc, speriat, şi fugi de acolo, gândind: 

“Ufff! Era cât pe ce! Câinele ăsta bătrân aproape că mi-a venit de hac!”
În tot acest timp, o maimu
ță care a privit întreaga scenă dintr-un copac se întrebă cum ar putea profita de ceea ce știa pentru a obţine protecție din partea leopardului. Alergă repede dupăleopard, dar câinele bătrân văzând-o că fuge cu viteză maximă, își dă seama că maimuţa pune ceva la cale. 
Maimu
ța îl ajunge din urmă pe leopard şi îi povesteşte despre viclenia câinelui.Tânărul leopard, furios că a fost păcălit, zice: 
“Hai, maimu
ță, sări pe spatele meu și vei vedea ce păţeşte cel care vrea să mă înșele!”
Câinele bătrân vede leopardul cu maimu
ța în spinare și se întreabă neliniștit: “Ei, acuma ce mă fac?!”
Se puse din nou cu spatele la atacatori și se comportă ca și cum nu i-ar fi văzut. 

Când aceştia ajunseră destul de aproape de el, strigă cu ciudă: “Unde-i afurisita aia de maimuţă?! De-o oră am trimis-o să-mi aducă un alt leopard !!!”