sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Miracolul darului lui Gary


.
Înainte să plece la servici, soțul meu, Gary, îmi spunea întotdeauna: 
 „Te iubesc.” 
Dar în ziua aceea a plecat înainte să mă trezesc.......
Uitându-mă în urmă, mi-aș dori să mă fi trezit și să îl fi sărutat de plecare. Dar de unde să știu că nu mai aveam să primesc altă șansă?
Vreme îndelungată, astfel de amintiri îmi sfâșiau inima. Apoi, cinci oameni foarte speciali m-au ajutat să mă vindec.
Gary și cu mine ne întâlniserăm cu șaisprezece ani înainte, la o întâlnire „oarbă”. Ne-am îndrăgostit și, după cinci luni, eram căsătoriți. După ce au venit fiii noștri, Jerrod și Casey, fericirea noastră era completă. Eu predam la școală, iar Gary lucra ca sudor. Îmi plăcea viața noastră împreună.
Și apoi, chiar înainte de prânz, în dimineața aceea, a sunat telefonul.
„Gary a căzut de pe o bârnă la șantier”, mi-a spus un coleg de-al lui. „E la urgență.”
Să nu fie rănit rău!m-am rugat eu. Dar la spital, un doctor mi-a spus că Gary avea o rană gravă la cap și că avea nevoie de operație.
După operație, mi s-a dat voie să-l văd pe Gary. „Sunt aici!”, m-am înecat eu.
El mi-a strâns mâna și asta m-a umplut de speranță. Dar până dimineață, starea lui s-a înrăutățit, iar doctorii au indus o comă, pentru a reduce umflătura din creier.
I-am adus pe băieți să-l vadă. „Tata este conectat la o mașină care-l ajută să respire, așa că nu poate să vorbească”, am spus. „Dar voi puteți să vorbiți cu el.”
Auzindu-i pe băieți cum se roagă: „Te rog, fă-te bine!”, n-am putut să-mi opresc lacrimile.
La șase zile după accident, doctorul mi-a spus: „Îmi pare rău... Gary e în moarte cerebrală.”
Jalea mă sfâșia, iar doctorul m-a întrebat dacă aș lua în calcul donarea de organe. Gary și cu mine nu discutaserăm niciodată despre asta, dar m-am gândit la ce om bun fusese. Întotdeauna gata să ajute, se oferea voluntar la biserică și tăia lemne pentru vecini pe viscol. Știam ce ar fi vrut.
Luând mâna lui Gary, am plâns: „O să-i cresc pe băieți într-un fel care o să te facă mândru. O să îmi fie dor de tine.”
În ziua aia, Gary a dăruit viață la cinci oameni.
După înmormântare m-a cuprins disperarea. Dar fiii mei aveau nevoie de mine, așa că mă forțam să mă scol dimineața. Am mers și la servici. Acasă, îmi ascundeam lacrimile de fiecare dată când puneam masa pentru trei, în loc de patru.
Băieții sufereau și ei. Jerrod, de cincisprezece ani, a devenit tăcut, iar Casey, care avea unsprezece ani, și-a pierdut repeziciunea cu care zâmbea.
Singura consolare micuță era speranța că Gary i-a ajutat pe alții. Dar nu știam cine erau primitorii și îmi era frică să aflu.
Apoi, după câteva luni, am primit o scrisoare. „Mă numesc Cindy Davis”, am citit. „Sunt persoana care a primit plămânul soțului dumneavoastră. Mulțumesc că mi-ați dat viață... Voi fi mereu recunoscătoare.”Oh, Gary!am jelit eu.Ai făcut ceva minunat!
I-am răspuns și i-am scris că mă bucur că se simte mai bine. Apoi Cindy mi-a scris înapoi și m-a întrebat despre Gary. Cum era el?
„Gary a fost un tată bun, un prieten generos și un soț iubitor”, am răspuns eu. „Îi plăcea să mă facă să râd, dar era și romantic.”
Curând, corespondam, iar faptul că le citeam băieților scrisorile lui Cindy ne mai ușura durerea.
Dar tot plângeam în fiecare zi. Și în ziua care ar fi trebuit să fie aniversarea a cincisprezece ani de căsnicie, am pus trandafiri la mormântul lui Gary. În fiecare an, el îmi dăduse câte un buchet de flori, dar acum tot ce aveam erau niște amintiri. „Îmi e dor de tine!”, am jelit eu.
M-am dus acasă, cu jalea aproape la fel de proaspătă ca în ziua când murise Gary.
Devreme, în seara aceea, a sunat soneria. Cineva îmi trimisese un buchet de trandafiri. Dar cine? Apoi am citit cartea de vizită: „Aniversare fericită, de la Cindy.” „Ce lucru minunat a făcut!”, am plâns eu.
Mai târziu, în aceeași seară, a sunat telefonul. „Sunt Gary Myers, persoana care a primit inima soțului dumneavoastră”, a spus un bărbat. Mi-a explicat că el și Cindy păstraseră legătura, iar când ea îi spusese ce zi era azi, el se gândise că era momentul cel mai potrivit ca să îmi mulțumească.
Trandafirii, telefonul, căldura liniștitoare pe care am simțit-o dintr-odată – era ca și cum Gary ar fi fost în spatele acestor lucruri, învăluindu-mă într-o îmbrățișare.
Și când Cindy a sunat, câteva zile mai târziu, și a întrebat dacă puteam să ne întâlnim, i-am răspuns: „Da!”
După un drum de trei ore cu mașina, băieții și cu mine am ajuns la tribunalul unde lucra Cindy – și ne-a salutat o sală plină de oameni și un banner pe care scria: „Bine ați venit, Sandy, Jerrod și Casey”.
Emoționată, am observat o femeie care stătea în apropiere. Cumva, am știut. „Cindy!”, am plâns eu, căzându-i în brațe. Și atunci, un bărbat s-a apropiat de noi și mi-a spus: „Eu sunt Gary Myers.”
După câteva minute a vorbit un alt bărbat: „Eu sunt Lee Morrison”, a spus el. „Eu am primit ficatul lui Gary.”
„Nu-mi vine să cred!”, am exclamat către Cindy.
„Am vrut să vezi cât de mult a însemnat darul tău”, a zâmbit ea.
Auzind cum darul lui Gary salvase vieți, inima mi se înviora. Jerrod și Casey străluceau, povestind amintiri despre tatăl lor.
În weekendul următor, Gary Myers și soția lui ne-au invitat să îi vizităm. Gary i-a dus pe băieți la pescuit, iar noi am ajuns să îi cunoaștem familia. Și m-am trezit întrebându-l pe Gary dacă puteam să-i ascult inima... inima lui Gary al meu.
„Sigur că da”, a încuviințat el din cap.
M-am umplut de căldură ascultând bătaia regulată care mă umpluse de iubire în toți anii căsniciei noastre. Și când au ascultat băieții, le-au strălucit ochii.
În clipele de pace care au urmat, mi-am dat seama că darul lui Gary nu salvase doar viețile celor care primiseră organele, ci le salva și pe ale noastre.
Asta se întâmpla acum cinci ani – și de atunci, i-am cunoscut pe cei doi bărbați care au primit rinichii lui Gary. La fel ca ceilalți, și ei au devenit ca niște rude pentru noi.
Astăzi, Jerrod e în marină, iar Casey e atlet, la liceu. Ne amintim de Gary cu zâmbete, în loc de lacrimi. Să văd cât de puternici și de fericiți au crescut fiii mei mă umple de mândrie. Știu că și Gary ar fi mândru.
Întotdeauna voi fi recunoscătoare pentru bucuria pe care o am în viața mea – și pentru cei cinci îngeri care m-au ajutat să o regăsesc.

Sandy Allinder