miercuri, 13 noiembrie 2013

Emilia Kaczarowka



Emilia Kaczarowka

Emilia este prietena mea. Are aproape 40 de ani si este sotia unui producator de textile. Traieste intr-un sat foarte sarac dintr-o tara comunista. Emilia are un baiat si-mi vorbeste despre greutatile cu care se confrunta. Stie ca eu am oarecare intuitie si cauta la mine sfaturi bune. Vorbind despre copii am discutat despre cat de nesigur este viitorul pentru o familie ca a lor. Pe urma are 40 de ani, nu? "Sa nu-ti treaca prin cap sa faci un copil, ai fi fara judecata!" 
La cateva luni Emilia mi-a dat vestea ca este insarcinata. "Femeie ignoranta, de ce nu m-ai ascultat?" Prezicerile mele fataliste se implinesc una dupa alta: Emilia moare la nastere, apoi moare baiatul cel mare si tatal. Micul Karol ramane singur pe lume.
Astazi, 60 de ani mai tarziu, milioane de oameni, barbati si femei de toate rasele si conditiile sociale ii spun lui Karol altfel. "Ioan Paul al-II-lea, te iubeste intreaga lume!"
Emilia, iarta-ma!

H. Agudelo.