sâmbătă, 16 iunie 2012

DIVINITATEA LAUNTRICA


Divinitatea lăuntrică

Se povesteste că un tată si-a trimis feciorul de 12 ani să studieze scripturile.
 Când s-a întors, fiul s-a arătat foarte mândru de cele învătate. Tatăl l-a întrebat:
- Fiule, ai învătat ceea ce, o dată aflat, te face să stii tot ce se poate cunoaste?
Fiul rămase perplex si dezorientat. Nu auzise de o asemenea cunoastere.
- Tată, ce fel de învătătură este asta? Eu n-am stiintă de asa ceva. Tatăl a replicat:
- Fiul meu, dacă stii ce este lutul, vei stii toate cele făcute din lut, nu-i asa?
 Dacă stii ce este aurul, vei cunoaste natura tuturor podoabelor făcute din aur.
 Toate vor fi aur. Tot asa, dacă Îl vei cunoaste pe Dumnezeu, vei cunoaste natura 
tuturor lucrurilor, pentru că El este Esenta Subtilă a toate câte există.
 Si iată cum a hotărât tatăl că trebuie să-l învete pe băiat despre acest Adevăr.
      -    Adu-mi o păstaie de banyan!
      -    Poftim, tată.
      -    Deschide-o si spune-mi ce vezi înăuntru.
      -    Văd semincioare mărunte, tată.
      -    Sparge una si spune-mi ce vezi în interior.
      -    Nu văd nimic, tată.
      Si totusi, acolo se află esenta subtilă a întregului copac.

 Tot asa si în tine se află o Esentă Subtilă, pe care ochii tăi n-o pot vedea.
 În Aceasta îsi au existenta toate cele. Aceasta este Adevărul si Aceasta este Sinele.
 Să stii că Aceasta esti tu.

Când căutăm adevărul avem tendinta să cercetăm în afara noastră, fără să ne gândim
 niciodată că, mergând spre interior, îl vom găsi.
 Iată o altă istorioară amuzantă, care ilustrează acest lucru.

Dumnezeu si Îngerii Săi discutau, odată, despre cel mai potrivit loc în care să ascundă 

Esenta Divină a omului. 
Un înger spuse: „ Du-o pe cel mai înalt munte. Acolo n-o va găsi omul nicicând”.
 Un altul sugeră: „ Pune-o pe fundul oceanului. Nici unui om nu i-ar trece prin minte
 s-o caute acolo.” Al treilea zise: „ Ascunde-o în măruntaiele Pământului”. 
Dar al patrulea înger, care era foarte întelept, grăi astfel:
 „ De-ati pune-o în oricare din locurile acestea, omul o va găsi. Doar e atât de destept. 
Dar vă voi spune eu un loc în care omul nu va căuta niciodată. În el însusi.
 Puneti-o acolo, pentru că acolo nu-i va trece prin cap să se uite”. 
Asadar, Îl căutăm pretutindeni pe Dumnezeu, iar El se află chiar în noi.

Biblia spune: „ Fii linistit si cunoaste că Eu sunt Dumnezeu”.
Dacă vom putea linisti mintea, vom simti în interior prezenta lui Dumnezeu. 

Dincolo de iluzii..