miercuri, 20 martie 2013

Despre conflicte..



Intr-o dupa-amiaza, intr-un tren suburban din Tokyo, s-a suit un muncitor masiv, beat, cu un aer agresiv, si care a inceput sa injure pasagerii. La un moment dat chiar a impins o tanara care a cazut peste un cuplu in varsta. Lumea, terorizata, nu stia cum sa reactioneze.

In momentul in care muncitorul se pregatea de urmatoarea miscare, cineva l-a strigat pe un ton vesel:
- "Hei, vino incoace!".
- "De ce, naiba sa te ia!, as vorbi cu tine?!" i-a raspuns muncitorul pe un ton beligerant.
- "Ce ai baut?" a continuat cu o voce vesela batranul privindu-l in ochi.
- "Am baut sake si nu e treaba ta!" a replicat muncitorul.
- "O, minunat!" a continuat batranul. "Stii, in fiecare seara, eu si sotia mea incalzim o sticluta de sake, iesim in gradina si ne bucuram de florile si arbustii pe care ii avem."
- "Da, si mie imi plac florile si arbustii." a spus muncitorul cu o voce inmuiata si cu pumnii desclestati.
- "Sunt sigur ca ai o sotie minunata." a continuat batranul.
- "Sotia mea m-a parasit...", a inceput sa se confeseze muncitorul, povestindu-i batranului despre viata sa, despre serviciu si, in acelasi timp, simtindu-se rusinat de comportamentul pe care il avusese.

In Aikido se spune ca cel care se gandeste la lupta isi rupe legatura cu Universul. Iar atunci cand cineva incearca sa ii domine pe ceilalti, acel om e deja invins. E mai bine ca un conflict sa fie rezolvat decat sa escaladeze.