vineri, 26 octombrie 2012

Tristetea unui copil





Era o zi obișnuită. 
Copiii mergeau la școală cu autobuzul: se auzea hărmălaia firească de bucurie când se salutau între ei. M-am uitat în caietul de planificări și niciodată nu m-am simțit mai bine pregătită pentru a începe ziua. Avea să fie o zi frumoasă, eram sigură, vom avansa mult. 
Ne-am instalat în jurul mesei și ne-am pregătit pentru ora de lectură.Primul lucru din agenda mea era să verific caietele, să văd dacă toți copiii și-au făcut temele. Când am ajuns la Troy, avea capul plecat în timp ce-mi arăta caietul cu tema neterminată. S-a furișat în dreapta mea, să nu-l văd. Binențeles, am văzut tema incompletă și i-am zis: “Troy, nu este terminată.”A ridicat ochii cu privirea cea mai dezolată pe care am văzut-o la un copil și mi-a spus: “Nu am putut să-mi fac tema azi-noapte, pentru că mama mea este pe moarte.” Suspinele care au urmat au mișcat toată clasa. Bine că era așezat lângă mine, pentru că am putut să-l iau în brațe și și-a pus capul pe pieptul meu. Nu era nici o îndoială că Troy era distrus, atât de distrus ăncât mi-a fost teamă că inimioara lui s-ar rupe de durere. Plânsul lui răsuna în clasă, în timp ce lacrimile îi curgeau șiroaie. Copiii în bănci cu lacrimi în ochi într-o liniște  mormântală. Doar oftatul lui Troy se auzea în clasă la acea oră de dimineață. Un copil a fugit după o cutie de șervețele, în timp ce eu îi țineam trupul mic strâns în brațe. Simțeam cum mi se umezește bluza de lacrimile lui atât de prețioase. Fără să-mi pot  stăpâni lacrimile, am plâns împreună cu el. Întrebarea cu care mă confruntam era următoarea: “Ce pot face pentru un copil care își pierde mama?” Singurul gând care mi-a venit a fost: “Iubește-l…Arată-i că îți pasă…Plângi cu el.” Mi se părea că i se dăstramă viața și eu puteam face atât de puțin pentru a-l ajuta. Potolindu-mi lacrimile, m-am adresat copiilor: ” Haideți să spunem o rugăciune pentru Troy și  mama lui.”  Nu s-a auzit vreodată o rugăciune atât de pătrunzătoare. La un moment dat, Troy a ridicat privirea și mi-a zis: “Cred că acum o să-mi revin.”Terminase toata provizia de lacrimi; își eliberase inima de această greutate.În acea după-amiază mama lui Troy a murit.Când am fost la priveghi, Troy a alergat să mă salute ca și cum mă aștepta,  contând pe faptul că aveam să vin. S-a aruncat în brațele meleși a stat așa câteva clipe. Părea că primește forță și curaj pentru a mă conduce la sicriu.Acolo a putut privi chipul mamei lui, înfrutând astfel moartea, deși nu-i putea înțelege misterul. În acea noapte m-am dus la culcare mulțumindu-i lui Dumnezeu că mi-a dat buna inspirație să las deoparte planul meu pentru ora de lectură și să mă îmbrățișez cu propria-mi inimă inima îndurerată a unui copil.
Sora Carleen Brennan